האם מומלץ לקלח כלבים גורים

מקלחת לגורים

כבעלים של גור, אולי אתה תוהה אם זה בטוח לעשות לו אמבטיה, ואם כן, באיזו תדירות צריך לעשות זאת.
במאמר זה נדון בשאלה האם מומלץ לרחוץ גורי כלבים ונספק טיפים כיצד לעשות מקלחת לכלב בצורה בטוחה ויעילה.

בראש ובראשונה, חשוב לציין שלגורים יש עור ופרווה עדינים הדורשים טיפול ותשומת לב יתרה. למרות שבדרך כלל בטוח לרחוץ גורים, חשוב להמתין עד שהם יהיו בני 8 שבועות לפחות לפני שעושים זאת. הסיבה לכך היא שגורים צעירים יותר פגיעים יותר לשינויי טמפרטורה ויכולים בקלות להתקרר במהלך האמבטיה ואחריה.

ברגע שהגור שלך מבוגר מספיק כדי להתרחץ, חשוב להשתמש בשמפו עדין, ספציפי לגור, ומים חמים כדי למנוע גירוי בעור שלו. הימנע משימוש בשמפו אנושי, מכיוון שהם עלולים להיות קשים מדי עבור עורו העדין של הגור ולהסיר את המעיל שלו מהשמנים הטבעיים, ולהשאיר אותם רגישים יותר לזיהומי עור ולבעיות בריאות אחרות הקשורות אליו.

מה התדירות שגור צריך מקלחת?

התדירות שבה אתה צריך לרחוץ את הגור שלך תלויה במספר גורמים, כולל גזע, סוג הפרווה, רמת הפעילות והבריאות הכללית שלו. באופן כללי, רוב הגורים צריכים להתרחץ רק כל חודשיים-שלושה, או לפי הצורך אם הם מתלכלכים או מסריחים במיוחד. רחצה יתר עלולה להפשיט את העור והפרווה שלהם משמנים טבעיים, מה שמוביל ליובש, גירוי ובעיות בריאותיות אחרות.

חשוב גם לציין שחלק מהגורים עשויים להזדקק לרחצה תכופה יותר, כגון אלו הסובלים מאלרגיות לעור או נגיעות פרעושים (ראו טיפול נגד פרעושים לכלבים). במקרים אלו, חשוב להתייעץ עם הווטרינר כדי לקבוע את תדירות הרחצה המתאימה ולהשתמש בשמפו עדין והיפואלרגני שלא יחמיר את תסמיניו.

כאשר רוחצים את הגור, חשוב להשתמש במים חמימים ולהימנע מכניסה של מים לאוזניים, לעיניים או לאף. השתמשו במטלית לחה כדי לנקות את הפנים והאוזניים שלהם, והקפידו לשטוף ביסודיות כדי למנוע השארת שאריות סבון על העור או הפרווה. לאחר הרחצה, השתמשו במגבת כדי לייבש אותם בעדינות והימנעו משימוש במייבש שיער, מכיוון שזה יכול להיות חם מדי ומכריע עבור גור. ראו מאמר מקיף על איך לקלח כלב 

בנוסף לרחצה, טיפוח קבוע חשוב גם להיגיינה של הגור שלך ולבריאותו הכללית. זה כולל צחצוח פרווה באופן קבוע כדי להסיר שיער רופף, סבכים ופסולת, כמו גם גזירת ציפורניים לכלב & ניקוי אוזניים לכלב לפי הצורך. טיפוח קבוע יכול לסייע במניעת זיהומים בעור, נקודות חמות ובעיות בריאות אחרות הקשורות אליו, תוך חיזוק הקשר בינך לבין חברך הפרוותי.

לסיכום: בעוד שבדרך כלל בטוח לרחוץ גורים, חשוב להמתין עד לגיל 8 שבועות לפחות ולהשתמש בשמפו עדין, ייעודי לגור, ומים חמים כדי להימנע מגירוי העור העדין שלהם. התדירות שבה עליך לרחוץ את הגור שלך תהיה תלויה בגזע, סוג הפרווה, רמת הפעילות והבריאות הכללית שלו. חשוב להתייעץ עם הווטרינר שלך כדי לקבוע את תדירות הרחצה ושגרת הטיפוח המתאימה לחבר הפרוותי שלך. על ידי מתן טיפול ותשומת לב נאותים לגור שלך, אתה יכול לעזור לו לנהל חיים בריאים ומאושרים.

תוכן עניינים

שתפו בפייסבוק
שתפו בוואטסאפ
שתפו במייל
מְעוּלֶה
מבוסס על 426 ביקורות
דניאל יערי
דניאל יערי
27/11/2021
תודה רבה לעמיר היקר! פעם ראשונה שלנו במספרה ומאוד מהנתי מהשרות, עמיר הסביר לי הסבלנות רבה איך צריך לטפל בטוטו הנסיך, להפתעתי הרבה מאוד, התספורת הייתה מאוד מהירה, ביחס למה שאנחנו רגילים🙌 💓
אודליה שריזד
אודליה שריזד
26/11/2021
אמיר היה מאוד מקצועי וסבלני לברונו שלי! מאוד מומלץ ✨✨✨
מאי פינטו
מאי פינטו
24/11/2021
ספר אלוף מקצועי וקשוב אין ספק שנחזור שוב (:
Tali Rollnik
Tali Rollnik
23/11/2021
זמינות גבוה, התקבלנו בזמן שנקבע, התוצאה לשביעות רצוני, אחזור עם הכלב לטיפול הבא.
Timor Paderker
Timor Paderker
15/11/2021
המקום המדוייק לכלב שלכם הכלבה שלי יצאה משם מושלמת 😍
Natalie Albas
Natalie Albas
12/11/2021
אמיר היה מקצוען עשה עבודה ממש טובה והיה סבלני עם תומאס
Or Shahar
Or Shahar
12/11/2021
נהדר נהדר!!
Ido Hartmann
Ido Hartmann
10/11/2021
ספר מקצועי ושירות אדיב ומתחשב